Om in de tweede bijeenkomst onze tijd optimaal te kunnen gebruiken vragen we je om je gedegen voor te bereiden op een deel van de gesprekstechniek.

Als voorbereiding vragen we je 2 onderdelen te bestuderen uit de onderstaande e-learning (dit kost maximaal een uur). We adviseren dit te verdelen over 2 of meer sessies. De werkelijke tijd die je nodig hebt is afhankelijk van hoeveel verdiepingsmateriaal je bekijkt:

• Wie geeft als eerste de feedback (5 à 10 minuten)

Via de menu knop links boven ga je in hoofdstuk 3 (de romp) naar het onderdeel: Wie geeft als eerste zijn feedback op het functioneren? De medewerker of jij?

• Hoe bespreek je negatieve feedback? *) (30 minuten)

Via de menu knop links boven ga je in hoofdstuk 3 (de romp) naar het onderdeel: Hoe bespreek je negatieve feedback?
Het doel is dat je bij het onderdeel TOEPASSEN op drie kwart van de reacties goed kunt reageren.

•   Ga dan verder met het onderdeel: Vervolg in rood, oranje en groen.  (8 à 15 minuten).

*) De leidinggevende zegt regelmatig “Ik beoordeel dat met……”, maar de reacties op negatieve feedback kunnen in grote lijnen overeenkomen met de reacties op negatieve oordelen.

Het staat je vrij om ook andere onderdelen te bekijken. In de bijeenkomst behandelen we positieve feedback (en ontwikkeling), gaan we de vaardigheden toetsen in het bespreken van negatieve feedback. We werken op een andere manier met rollenspelen dan gebruikelijk. Trainer en acteur simuleren een deel van het gesprek. De trainer drukt op kritische momenten op de pauzetoets, zodat de deelnemers aanpakken kunnen voorstellen. De trainer of de deelnemer zelf kan die aanpak uitproberen.

Verder behandelen we jullie eigen cases. Graag ontvangen we vooraf een korte beschrijving daarvan middels het onderstaande formulier.

ame>

Inschrijven training Lastige online functioneringsgesprekken voeren (2)

  • .
  • FACTUURGEGEVENS

 

 

3. Hoe goed ben jij in beoordelen?

Deze video (geen verplichte stof voor de training) draagt bij aan:
●    één gemeenschappelijk taal en stijl van leiding geven
●    het verminderen van onnodige discussie in kalibratiesessies veroorzaakt door impliciete principes
●    het verminderen van roze brillen bij het beoordelen (inflatie van ‘goed’ en ‘zeer goed’)
●    het begrijpen en accepteren van de gekregen oordelen door bij medewerkers.