Verhoog het effect en het plezier in je functionerings-, beoordelings- en ontwikkelgesprekken

voorkom een inspiratieloos, eenzijdig verplicht nummer

Verbeter  je gespreksvaardigheden voor het functionerings- of beoordelingsgesprek met deze interactieve video

Als jij als leidinggevende met gemak en plezier functionerings- en beoordelingsgesprekken wilt voeren en daarmee de ontwikkeling en motivatie van de medewerker wilt versterken weet je dat het ouderwetse, eenzijdig beoordelen niet goed werkt.

Daarom voorkom je verrassingen door elkaar gedurende het jaar regelmatig te spreken over het functioneren en de groei van de medewerker,  laat je de medewerker het gesprek ook goed voorbereiden en geef je ruimte aan de medewerker.

Jan Jacob de Groot

Zie niet langer op tegen het functionering- of beoordelingsgesprek

  • Krijg een antwoord op al je vragen rondom functioneren, beoordelen en het ontwikkelgesprek

  • Ga soepel om met de reacties op de door jou gegeven feedback

  • Hou grip op het gesprek, maar geef ook maximaal ruimte aan de medewerker 

  • Zorg voor eigenaarschap bij de medewerker

Door de interactiviteit is de e-learning bijna een computergame. Het werkt verslavend. Heel herkenbare reacties op negatieve feedback.

Hoogleraar Rechtsgeleerdheid

Koop vandaag nog deze e-learning

De licentie voor één persoon voor één jaar bedraagt € 125,–  (in plaats van 190,–) excl. 21% BTW. De licentie voor de vervolgjaren (optioneel) bedraagt € 95,– excl. 21% BTW. Neem contact op voor licenties voor meerdere gebruikers.

“Ik vroeg me af wat deze e-learning nog kon toevoegen aan wat ik al wist. Maar door de opzet kon ik me beperken tot die onderdelen die mijn belangstelling hadden. Ik kreeg bovendien antwoorden op niet-gestelde vragen. Veel eye-openers”.

 

Mathilde. Onderwijsmanager MBO

“Ik begon mijn gesprekken altijd met de vraag aan mijn medewerkers hoe zij vonden dat ze functioneerden. Ik werd overtuigd dat dat niet handig was en hoe het beter kan”.

 

Willem. Afdelingshoofd installatiebedrijf

“Vaak zijn dit soort video’s zo traag en vol met open deuren. Hier werd ik regelmatig verrast en kon klikken op mijn eigen snelheid”.

 

Annet. Universitair manager

Wat zit er in de e-learning  “Het betere gesprek”?

 

Module 1

Introductie: Welkom en navigatie tips

Na afloop weet je wat je van de e-learning kunt verwachten zonder te verdwalen in de uitgebreide interactieve modules.

Module 2

Vòòr het gesprek en de kop van het gesprek

Deze module beantwoordt al jouw vragen over een slimme voorbereiding en hoe je er voor zorgt dat je het gesprek zo begint dat het een effectief en prettig gesprek wordt.

Hoogtepunten:

  • Stuur je jouw feedback vòòr het gesprek naar je medewerker?
  • Wat is de beste setting voor het gesprek?
  • Wie nemen deel aan het gesprek?
  • De start (de kop) van het gesprek
  • In welke volgorde bespreek je de agendapunten?
  • Wie maakt het verslag?
Module 3

De romp van het gesprek

Hoe zorg je dat de terugblik en de vooruitblik in evenwicht zijn? Hoe voorkom je dat het gesprek over ontwikkeling en loopbaan ondergeschikt wordt, of een bijhangsel die weinig met het functioneren te maken heeft? Hoe krijg je de medewerker actief, en voorkom je dat je niet je eigen punten kunt maken?

Hoogtepunten:

  • Hoe begin je de romp?
  • Wie geeft als eerste zijn visie op het functioneren? De medewerker of jij?
  • Hoe bespreek je positieve feedback?
  • Hoe bespreek je negatieve feedback?
  • Hoe bespreek je ontwikkeling?
  • Hoe bespreek je loopbaan?
Module 4

De staart van het gesprek

Deze e-learning zou niet compleet zijn zonder de afronding van het gesprek te behandelen.

Hoogtepunten:

  • Hoe rond je het gesprek af, zonder het over te doen of in formaliteiten te blijven hangen?
Module 5

Emoties rondom het gesprek

Tijdens, maar ook in aanloop naar het gesprek kunnen emoties ontstaan. Hoe kun je hier constructief mee omgaan?.

Hoogtepunten:

  • Emotionele reacties
  • Het pré-gesprek
Module 6

Praktijksituatie: het betere gesprek

Vaak wordt gesproken over het goede gesprek. Wat dat betekent blijft vaak onduidelijk. Deze module  neemt je mee in een praktijksituatie: de medewerker maakt een afspraak, zet zich in bij uitvoeren, loopt tegen tegenvallers aan en dan krijgt de leidinggevende het dilemma wat hij hier nu van vindt. Nog interessanter wordt het als de terugblik draait naar de toekomst en de gesprekspartners verkennen wat het gedemonstreerde functioneren betekent voor de ontwikkeling en de loopbaan van de medewerker. Door de interactieve opzet wordt je gevraagd om zelf keuzes te maken en krijg je hierop feedback.

Hoogtepunten:

  • Het maken van de afspraak
  • Hoe weeg je verzachtende omstandigheden?
  • Hoe bevorder je eigenaarschap van de medewerker?
  • Hoe bevorder je het gesprek over ontwikkeling en loopbaan op een natuurlijke wijze?
Module 7

Oefeningen

Je krijgt 9 pittige situaties voorgeschoteld, waarin de leidinggevende het gesprek onhandig aanpakt. Op basis van de voorgaande modules kun je jezelf toetsen of jij in ziet wat er onhandig wordt aangepakt.

Module 8

FAQ Frequently Asked Questions

Op basis van het jarenlang geven van trainingen op het gebied van functioneren, beoordelen, en loopbaangesprekken weten we wat de FAQ zijn. Deze worden beantwoord met behulp van handouts of video fragmenten.

Hoogtepunten

  • Hoe haal je meer uit feedback op jou als leidinggevende
  • Beoordelingsgesprekken zijn toch niet meer van deze tijd?
  • Wat moet ik doen als mijn medewerker weigert het formulier te tekenen?
  • Hoe beoordeel je een asshole die zijn targets haalt?
  • Wat doe je met een medewerker met een hoog zelfbeeld die mijn feedback niet herkent?

 

Module 9

Samenvattingen, checklists, downloads

Deze module geeft jou de mogelijkheid om per fase in het gesprek het geleerde te downloaden. Handige lijstjes en spiekbriefjes helpen je bij het voorbereiden en voeren van je gesprekken.

Hoogtepunten

  • Checklist “de voorbereiding van het gesprek”
  • Checklist “de start van het gesprek”
  • Het formulier vooraf opsturen?
  • Tips voor de romp van het gesprek:
    • Checklist “Positieve feedback bespreken”
    • Checklist “Negatieve feedback bespreken en de reacties daarop”
    • Tips voor het bespreken van ontwikkeling en loopbaan
  • Checklist voor afronding van het gesprek
Module 10

Verkorte versie

Voor de mensen met veel haast onder ons is er deze kort door de bocht variant. Je wordt niet geprikkeld door allerlei vragen, je wordt niet geconfronteerd met je eigen (meer of minder succesvolle) aanpak. Je gaat rechtstreeks naar de conclusie van iedere onderdeel. Vanuit deze module kun je steeds klikken op de “meer weten” button voor als je op dat moment toch meer achtergronden of verdieping wenst.

Als je deze e-learning nu aanschaft:

 

  • Weet je precies wat je moet doen om jezelf en je medewerker optimaal voor te bereiden op het gesprek

  • Vermijd je alle mogelijke valkuilen in het begin van het gesprek

  • Hou je de regie tijdens het gesprek als dat nodig is, en geef je waar het kan maximaal ruimte aan je medewerker

  • Ga je constructief om met emoties

  • Weet je hoe in een praktijkcase het geleerde toegepast kan worden

.

 

Maak gebruik van de speciale aanbieding.

De licentie voor één persoon voor één jaar bedraagt € 125,–  (in plaats van 190,–) excl. 21% BTW. De licentie voor de vervolgjaren (optioneel) bedraagt € 95,– excl. 21% BTW. Neem contact op voor licenties voor meerdere gebruikers.

null
Niet tevreden? Geld terug!

Zijn niet al jouw vragen door deze e-learning beantwoord?
Laat me weten welke vragen nog niet beantwoord zijn en ik beantwoord ze op maat.
Nog niet tevreden? Dan krijg je je geld terug.

Wie zijn de makers van deze e-learning?

Eugene Ligtvoet (trainings acteur)                                                             Jan Jacob de Groot  (trainer-adviseur)
Jan Jacob de Groot (R) is meer dan 30 jaar gespecialiseerd in gesprekken over functioneren en beoordelen.
“Ik heb in die jaren vele organisaties geadviseerd en getraind op dit gebied. Leidinggevenden, maar ook medewerkers hebben me inzicht gegeven in hoe deze gesprekken in de praktijk gaan en hoe je met kleine verbeteringen, ongeacht ‘het systeem’ de gesprekken beter kunt maken. In deze jaren heb ik de belangstelling voor het traditionele beoordelen terecht zien afbrokkelen. Ik heb leidinggevenden geholpen in hun worsteling met nieuwe systemen en daarbij steeds het goede van wat we hadden gecombineerd met nieuwe aanpakken. Ik werk veel samen met trainingsacteur Eugène Ligtvoet (L), die met hetzelfde gemak een Hoogleraar speelt als een portier. Eugène speelt in vele korte video’s in de e-learning en in video’s die te zien zijn op deze website.”