E-learning t.b.v. MST
E-learning t.b.v. MST
Beste deelnemers aan de training R&O-gesprekken,
Binnenkort treffen we elkaar voor de R&O training. Ik ben jullie trainer en ik kijk uit naar de kennismaking en de training. In de periode van online trainen heb ik ervaren dat de combinatie training met e-learning een enorme versnelling en verdieping in het programma geeft. Voorwaarde is wel dat iedereen de e-learning dan serieus gedaan heeft. De e-learning gaat over een deel van de gesprekstechniek. Als leidinggevende geef je gedurende het hele jaar feedback. Hoe je dat geeft is van belang voor hoe het overkomt. In R&O geef je (en ontvang je) feedback; vaak positief en, lastiger, soms ook negatief. Je omgang met reacties op negatieve feedback vinden veel leidinggevenden lastig, terwijl door het constructief te doen het veel kan opleveren. Je krijgt een situatie te zien middels een video en mag dan besluiten wat je zou doen. Je ziet dan ook of jouw keuze effectief is.
Onder de e-learning vind je een intakeformulier. Zou je die willen invullen en versturen?
Tot binnenkort.
Met vriendelijke groet,
Jan Jacob de Groot
Hieronder vind je de interactieve e-learning. Je hoeft alleen de volgende onderdelen te bestuderen (dat kost een uurtje) want je kunt jezelf er totaal in verliezen en dan ben je zo een dagdeel kwijt:
• Wie geeft als eerste de feedback (5 à 10 minuten)
Via de menu knop links boven ga je in hoofdstuk 3 (de romp) naar het onderdeel: Wie geeft als eerste zijn feedback op het functioneren? De medewerker of jij?
• Hoe bespreek je negatieve feedback? *) (30 minuten)
Via de menu knop links boven ga je in hoofdstuk 3 (de romp) naar het onderdeel: Hoe bespreek je negatieve feedback?
Het doel is dat je bij het onderdeel TOEPASSEN op drie kwart van de reacties goed kunt reageren.
• Ga dan verder met het onderdeel: Vervolg in rood, oranje en groen. (8 à 15 minuten).
*) De leidinggevende zegt regelmatig “Ik beoordeel dat met……”, maar de reacties op negatieve feedback kunnen in grote lijnen overeenkomen met de reacties op negatieve oordelen.